سرویس کردن کولر گازی اسپیلت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
سرویس کردن کولر گازی اسپیلت
نوشته شده در جمعه 6 خرداد 1401
بازدید : 628
نویسنده : امین پارسیان

تمیز کردن فیلترها: فیلترها یکی از مهمترین قطعات کولر گازی هستند که تمیزی آنها در عملکرد دستگاه بسیار مهم است. فیلترها باید مرتبا تمیز یا تعویض شوند. فیلترهای کثیف جریان هوا را مسدود کرده و عملکرد سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در صورت مسدود شدن فیلترها، جریان هوا از فیلترها دور می زند و آلاینده ها را مستقیماً به داخل کویل اواپراتور منتقل می کند، در نتیجه سیم پیچ اواپراتور را از گرد و غبار مسدود می کند و از اتلاف گرما جلوگیری می کند. در نتیجه با تمیز کردن فیلتر یا تعویض آن می توانید مصرف انرژی را تا 15 درصد کاهش دهید و عملکرد دستگاه خود را بهبود ببخشید. برخی از فیلترها قابل شستشو و استفاده مجدد هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به تعویض دارند. در طول تابستان، فیلترها باید یک بار در ماه یا ترجیحا یک بار در هفته تعویض شوند. همچنین اگر حیوان خانگی در خانه دارید؛ این تعویض ها باید زودتر انجام شود. تمیز کردن منظم فیلترها عمر فیلتر هوا را افزایش می دهد. اگر فیلترها خیلی کثیف هستند، بهتر است آنها را تعویض کنید. برای تمیز کردن فیلترها باید گیره های چپ و راست پنل داخلی را با کشیدن و باز کردن قسمت پلاستیکی جلوی پنل به آرامی بکشید. حالا در این قسمت 2 فیلتر می بینید که باید فیلترها را حذف کنید. فیلترها باید در یک سطل بزرگ قرار داده شوند و به آرامی با آب گرم و مواد شوینده شسته شوند. و باید بگذارید فیلترها خوب خشک شوند.


سنسور دمای دستگاه را تمیز کنید: سنسور دستگاه وظیفه بررسی دمای دستگاه را دارد و با نظارت مداوم بر دما، مجوز روشن یا خاموش شدن دستگاه ارسال شده به برد را کنترل می کند. اگر سنسور کثیف باشد، ممکن است نتواند کار خود را به درستی انجام دهد و پیام اشتباهی به برد ارسال کند. در نتیجه لازم است سنسور دما را برداشته و تمیز کرده و سپس در جای اصلی خود قرار دهید. تمیز کردن کویل های اواپراتور کولر گازی اسپلیت: کویل های اواپراتور یا کویل های اواپراتور ممکن است به مرور زمان با گرد و غبار کثیف شوند. علاوه بر این، اگر کولر گازی اسپلیت شما در نزدیکی آشپزخانه نصب شده باشد، ممکن است کویل ها توسط ذرات چربی چرب شوند. همچنین تمیز بودن فیلترها از ورود گرد و غبار به کویل های اواپراتور جلوگیری می کند. کویل های اواپراتور کثیف از پخش گرما در کویل ها جلوگیری می کند. برای جلوگیری از این مشکل کویل های اواپراتور باید سالی یک بار یا ترجیحاً هر 6 ماه یکبار تمیز شوند. برای تمیز کردن کویل های اواپراتور در پانل داخلی، باید از محلول آب و صابون غیر خورنده استفاده کنید. این محلول باید روی کلاف ها اسپری شود و سپس با یک برس نرم مانند مسواک، کلاف ها را تمیز کرده تا کثیفی ها و پرزها از بین برود و سپس سطح سیم پیچ ها را با دستمال پاک کنید. اگر ذرات چربی روی کویل ها وجود دارد، می توانید از اسپری محلول پاک کننده گاز استفاده کنید. همچنین می توانید از بخارشوی برای تمیز کردن کویل ها استفاده کنید.


حالا باید 10 دقیقه صبر کنید. و سپس فیلترها را در جای اصلی خود قرار دهید. همچنین قسمت پلاستیکی را در قسمت جلوی دستگاه نصب کنید. به این ترتیب سرویس کولر گازی اسپلیت شما برای پنل داخلی به همین راحتی انجام شد. حالا باید به پنل خارجی بروید و بقیه را سرویس کنید. تمیز کردن زهکش: گاهی اوقات ممکن است زهکش توسط یک جسم سخت یا به دلیل رسوبات آب مسدود شود یا باکتری یا کپک در اطراف زهکش ایجاد شود. در نتیجه آب نمی تواند از دستگاه خارج شود. در نتیجه آبی که بایداز این طریق از دستگاه خارج شود، از دستگاه خارج نمی شود و ممکن است وارد ساختمان شود و باعث خیس شدن دیوار زیر پانل داخلی شود. این قسمت باید با یک جسم فلزی نازک تمیز شود و گرفتگی آن برطرف شود.


فن کندانسور را تمیز کنید و موتور فن را روغن کاری کنید: کندانسور بخشی از کولر گازی است که در یونیت خارجی قرار دارد. فن کندانسور ممکن است توسط گرد و غبار پوشیده شده باشد. در این صورت باید آن را با یک برس نرم (مسواک) یا پارچه مرطوب تمیز کنید. همچنین باید موتور فن را روغن کاری کنید. برای این کار باید پیچ ​​های نگهدارنده درب جلویی فن را باز کنید تا بتوانید به موتور فن دسترسی داشته باشید. ابتدا باید فن را بردارید و موتور فن را که کمی دور آن چرب شده است پیدا کنید و مقداری روغن روی آن بمالید. سیم پیچ کندانسور را تمیز کنید: همچنین لازم است کویل های کندانسور واقع در یونیت خارجی را به همین ترتیب تمیز کنید. کویل های کندانسور ممکن است در اثر افتادن برگ درختان و گرد و غبار کثیف شوند. برای شستشوی کویل کندانسور می توانید از شیلنگ آب استفاده کنید. در این صورت باید محافظ کویل را بردارید و کویل را کاملا بشویید. همچنین باید باله ها را خوب بشویید و در صورت خم شدن باله ها آن ها را صاف کنید.


بررسی میزان گاز مبرد: همچنین باید بررسی کنید که سطح گاز مبرد در دستگاه کافی باشد یا لوله های انتقال گاز نشتی نداشته باشند. اگر سطح گاز پایین باشد، دستگاه نمی تواند اتاق را خنک کند، در این صورت گاز باید توسط تکنسین شارژ شود. تمیز کردن مجاری و لوله ها: مجاری هوا و لوله ها نیز ممکن است به دلیل وجود ذرات گرد و غبار کثیف شوند که در این صورت می توانید از جاروبرقی برای حذف این ذرات گرد و غبار از داخل لوله ها استفاده کنید. . موارد دیگر را بررسی کنید: شما همچنین به انواع مختلف نیاز خواهید داشت.

 

لینک منبع:

https://serviskaran.ir/services/%d8%b3%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%b3-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: